Ağıdını Arayan Adam; Kim Kwang-seok


Bu hafta daha önce yaşadığım bir duyguyu tekrar aynı dozda yaşadım. Daha öncekini sana da bahsetmiştim. Konu Karwan Osman diye bir Kürt şarkıcıydı. Saddam’ın hapishanelerinde sesi solan bir insan. (Unuttuysan buradan tekrar bakabilirsin).

Bu sefer Güney Kore’den. Geçen hafta Güney Kore’nin iki şehri arasında arabayla giderken radyoyu karıştırıyordum. Tuhaf bir sese denk geldim. Kore şarkılarını nadiren seviyorum. Ama bu çok etkileyiciydi. Hafif bir mızıka sesi gitarla buluşuyordu. Ve şarkıcı İrona İrona (Uyan, Uyan!) diyordu. Radyo şarkıyı söyleyenin ismini söylemedi. Belki de şarkının başında söyledi de ben kaçırdım. Şarkıdan aklımda kalan sözleriyle arkadaşlarıma sorarak o sesi buldum:

Kim Kwang-seok. Ve şarkı. “Uyan”

1996 yılında henüz 32 yaşında intihar etmiş bir şarkıcı. Başka şarkılarına da baktım… Hep aynı his… Yitik bir ses.

One Response to Ağıdını Arayan Adam; Kim Kwang-seok

  1. Geri bildirim: K-k-h: 5 (Gece Yarısı Sokaktan Gelen Konuşma Sesleri) | Cinorek

Çay içer miyiz!!!!!