Kitaplık

Cinorek Kütüphanesinde okuma listesi:

E0702 HODLER 9446

‘The Things They Carried’ | Tim O’Brien

Avi Pardo’nun çevirisyle Siren’den çıkan bir kitap. İlk baskının kapağı güzel değil. Seonraki baskılarda kapak değişmiş daha güzel olmuş.

Tim O’brien kısa öyküvari bir tonda Vietnam savaşı anılarından bahsediyor. Biraz Kurt Vonnegut’ın Slaughterhouse-5 kitabını andırıyor.

Avi Pardo’ya da selam. Çeviri de çeviriymiş ha.

Okuma Tarihi: Kasım 2016

Arka Plan Müziği: Nothing


‘The Book of Tea’ | Kakuzo Okakura

Me li vêr kala wê kir. Dixwazî wê disa bixwine….

Dema Xwendinê: October 2016

Mûzika Backgroundê: Nothing


Men Without Women‘ | Ernest Hemingway

For easy and understandable English writing, Hemingway method is one of the most recommended one.

This book of short stories collection is a nice one to work on Hemingway. You can improve your English writing skill by analyzing sentences in this book.

Okuma Tarihi: Eylül 2016

Arka Plan Müziği: Nothing


‘The Audacity of Hope’ | Barack Obama

Hem serok e hem jî pirtûkek xweşik nivisî ye. Tu her bijî Barack.

Çend tişt derbarê Obama:

Bavê xwe yê biyolojik bi eslê xwe Misilman bû ye lê fi-rrealite ateist bûye. Lê zaten Obama wî nizanibûye. Digel diya xwe li welatên mina Havai, Endonezya û Chigako jiyana xwe derbas kiriye. Fikrê xwe; ez bawer nakim lê hûrmeta min ji hemû olan heye ye.

Di civaniya xwe de gellek caran di nav civakên kilisê de bûye. Navê pirtukê ji gotina pastorê xwe girtiye.

Jina xwe xwe Michelle li Lawyer Officekê nas kiriye. Michele siftê advisora wî bûye…

Felan filan.

Pirtûkek xweş bû. Dive çend car din be checking…

Okuma Tarihi: Eylül 2016

Arka Plan Müziği: Tûnne


Bir Ekonomik Tetikçinin İtirafları‘ | John Perkins

Bayram tatili için Türkiye’ye gitmiştim. Evdeki kitaplarımı karıştırken 3 yıl önce aldığım bu kitabı okumadığımı fark ettim. Tatil süresince ara ara okuduğum kitap oldu.

Okumaya değer mi,

Bilmiyorum. Ben  çekici bulmadım. Bilindik şeylerin detaylı bir şekilde itirafsal bir konseptle sunulması. Wikileaks, RTE’nin ses kayıtları, Apo’nun sorgu kayıtlarının çok rahat ulaşıldığı çağımız Türkiyesinde böyle bir itiraf kitabı sıkıcı olur. Direkt ses kaydı istiyoruz…

Okuma Tarihi: Temmuz 2016

Arka Plan Müziği: Bayram ziyaretine gelen akrabalar.


‘Yalnızlığın İcadı (1984)’ | Bülent Parlak

Eski bir dost tarafından adıma imzalatılmış bir kitap. İmzalı çok kitabım yok. Özel bir kitap oldu. İçerisinde Kürt Kızının Elleri de var.

“Ömer Doğan’a sevgiler. Ocak 13

Bülent Parlak

İmza”

Bir hüznü en iyi anlatan şey sessizliktir. (sayfa:11)

Şöyle bir başlık da var: Gitmek, Asfalttan Çok Önce Vardı. Ben bunun bu kitapta geçen bir söz olduğunu bilmiyordum ki.

Eleştri: Slogan babından bolca alıntı yapılacak söz varken, bir Etgar Keret gibi sarsıcı öykü senaryosu yok.

Okuma Tarihi: Nisan 2016

Arka Plan Müziği: hayat.


‘Bîra Qederê’ | Mehmed Uzun

Gelî mîr û axano! Gunehê zarûyên we wê stûyê we be. Ûn jî zarûyên xwe rêkin bidin xwendin. Dewlemendên we bila gunda de mekteba çêkin, riya Xwedê de xêra bikin… Gelî mîr û axa û Kurmancno! Dinya zane kurd camêr in. Lê vê zemanê ha de şer bi camêrî tenê nabitin… Hekî we guh neda nesîhetên min, hekî dîsa hûn şivanî û rêncberiyê tenê bikin, zemanek hindik de Kurdistan wê yekcar xira be… (Ji rupeleka Rojnama Kurdistan-ê ku Mehmed Uzun di pirtuka xwe de qqal wê jî dike. page 36)

Jiyana Mîr Celadet Bedirxan li keleka bîrekî, li Stenbolê destpê dike û disa li keleka bîrekî, li Şamê, li Suriyê xilas dibe. Lowma navê pirtukê pir keserkûr e.

Jiyana Mir, 3 par e; Zarokatî û rojên Stenbolê, Xwendekarî û rojên Elmenaya-Ewropa, şoreş-welatperwerî û rojên Şam-Beyrûtê.

Ji bo min ew pirtûka hebek şaşhiştinî jî bû. Min her tîm Mîr Celadet mina mirovek pîroz û … îhm.. difikiri. Heqê min tûne ku wî şermezer bikim, lê min dit kû jiyana wî yê ecêb ê evin û seksê jî hebûye. Paş zevcinê jî tekiliya xwe bi keşka Boşnak ê bi navê Canan domandiye…

Disa jî tenê seba karên wî yên bo zimanê me em çikas sipasiya wî bikin ew kem e…..

parçek dîn ji pirtukê:

… nêzîkî li wê bike, wext, wexta gotinê ye, guh mede aheng û lihevhatina gotinan, bipeyive, dest pê bike, destpêk, destpêk, bi dû destpêkê re dawî tê… Celadet nahewe, ew xwe ranagire û dest bi axaftine dike… (page:  125)

gava axaftinek bi Canan we:

… ez Boşnak tû Kurd, zimanê me tirkî, welatê me nediyar… ez tirsiyam… (page: 202)

Okuma Tarihi: Mart 2016

Arka Plan Müziği: Ciwan Haco – Durî


‘Kapı Birden Vuruldu’ | Etgar Keret

Çoğunu Seul metrosunda okuduğum bir kitap. Her metroya binişe bir kısa Etgar Keret öyküsü…

Kitaptaki en hoşuma giden öyküler

^ Kapı Birden Vuruldu, Bunun kısa filmini de yapmışlar. Buraya yapıştıralım da unutmayalı (İlk öykü)

^ Sağlıklı Başlangıç (Page: 33). En güzeli. Bir kafeye gidip oturuyorsun. Ve randevuya gelen herhangi bir kişinin karşısına oturup o kişinin beklediği kişi rolünü oynuyorsun… Çoğu zaman bir iş görüşmesi, bazen bir kiralık katil…

^ Ceplerimde Neler Var (Page: 99). En güzeline yakın bir yerler…

^ Ekip Çalışması (Page: 39). Babam onu öldürsün istiyorum. Veya dur öldürmesin ama ağzını burnunu kırsın en azından.

^ Fermuarı Açmak (Page: 61). Kore’deki Mehmed Abi üzerine bir öykü yazmaya başladığında bu öyküyü tekrar gözden geçir.

^ Sümük (Page: 77). Babamla Akupunturcuda…

^Bir Renk Seç (Page: 89). “Siyah bir adam beyazların oturduğu bir mahalleye taşındı….”

^ Sınıf Atlama (Page: 177). Çok konuşuyorum.

^ Süpriz Parti (187). Bunun gibi bir şey denesek mi. Mesela facebook arkadaş listemizi önümüze alıp rastgele 10 kişi seçmesini istesek ve bu 10 kişiyi bir partiye davet etsek. Veya bunu biz değil de bir yakınımız, abimiz mesela, yapsa. Ve 10 kişi bir araya gelse aralarında nasıl bir ilişki olur. Benim Facebook hesabım mesela onlarca farklı ülkeden insanlar var…. neyse öykü öyle bir şeylere ilham….

Okuma Tarihi: Mart 2016

Arka Plan Müziği: Metrodan gelen tuhaf sesler, insan ve metal gürültüler…


‘The Story of the Reed’ | Osman Nuri Topbaş

The first lesson of tasawwuf is not to offend.

I believe that tasawwuf is one of the most difficult things to write about. However, I like to read books about darwish stories or about the philosophy of Mawlana. His poems and tasawwufi stories give me a great pleasure. I used to memorize many of bayts from Mathnawi of Mawlana. When I check my memory about the bayts I still remember, I see that they are mostly about the story of the reed, Mawlana’s pure human metaphor.

It may be a good way to talk about Mawlana when my friends ask about my belief.

Okuma Tarihi: Şubat 2016

Arka Plan Müziği: Ghazal Feyli & Avinar Ensemble – Hey Folani


‘Dağdan İniş’ | Cengiz Çandar

Pirtûka Cengîz Çandar ku di sala 2011’ê gava prosesa Tirkiyê bi deng “Açılım” pêk duhat hatiye nivisin. Pirtûk pir dirêj ninû. Lê şüpheyên min ê derbarê Pkkyê zêdetir kir. Ew mirovên tirk ê di nav refên pkk de kine? Çima ew hereketa xwedî ji kurdî dernakeve?

Okuma Tarihi: Şubat 2016


‘Blind Wİllow Sleeping Woman’ | Haruki Murakami

Biliyorum çok geç ama Murakami okumaya bu kitabıyla başladım. Öteki eserlerini henüz okumadım ama bir Murakami hayranı olmanın kıpırtılarını hissettirdi.

Bir öykü kitabı.

Okuma Tarihi: Ocak 2016

Arka Planı Müziği: Şark 5- Sesler Albüm Derlemesi (2015). (Buradan hatırlayabilirsin)


‘The Lexus and the Olive Tree’ | Thomas L. Friedman

Lexus; teknoloji, bilgisayar, falan filan…

Zeytin ağacı; toplum, kültür, aile, din iman, köklerimiz falan…

Yani kısaca, Türk Hava Yolları’nın Boeing B737-700 marka uçağıyla Londra’dan İstanbul’a uçan Tunus’lu gencin Suriye’de katılacağı cihat için kalbinin yanıp tutuşmasıdır.

Okuma Tarihi: Ocak 2016


‘Beni Ayakta Gömün – Çingeneler ve Yolculukları’ | Isabel Fonseca

Üzerine uzunca konuşulacak bir kitap. Çok etkileyici bir yol kitabı. Benim en çok hoşuma giden, kitapta ara ara geçen Çingenece kelimeler. Özellikle Emir Kusturica ve Tony Gatlif gibi yönetmenlerin filmlerini izlemiş olanların okumasını tavsiye ediyorum. Zihinlerindeki Balkanlar-Çingene ikilisin görselini tamamlayıcı olacaktır.

Okuma: Mart 2015


‘Bir Adam Girdi Şehre Koşarak’ | Tarık Tufan | Profil yayınları

Allahın Askerleri‘ | Yaşar Kemal| Yapı Kredi Yayınları

Palto‘ | Nikolay Gogol |Kollektif Kitap

Hidayetname‘ | Sadık Hidayet|Yapı Kredi Yayınları

Dublörün Dilemması‘ | Murat Menteş | İletişim Yayınları

 ‘Yedinci Gün‘ | İhsan Oktay Anar | İletişim Yayınları

Jar‘ | Kemal Varol |Sel Yayıncılık

Tutunamayanlar’ | Oğuz Atay | İletişim Yayınları

Ağrının Derinliği‘ | Ece Temelkuran |Everest Yayınları

Erken Kaybedenler‘ | Emrah Serbes | İletişim Yayınları

Yitik Bir Aşkın Gölgesinde’ | Mehmed Uzun | İthaki Yayınları

Ve Hipopotamlar Tanklarında Haşlandılar‘ | Jack Kerouac & William S. Burrough | Sel Yayıncılık

 ‘Tam Benim Tipim‘ | Domingo Yayıncılık

Gizli Ajans‘ | Alper Canıgüz | İletişim Yayınları

  ‘Koltuk‘ | Benjamin Parzybok | Domingo Yayıncılık

 ‘Hocam… Caiz mi?‘ | Sevan Nişanyan |Karşıt Yayınevi

Bağdat’ta Buluşalım‘ | Agathe Christie

Sayın Başkan‘| Asturias

 ‘Suskunlar‘ | İhsan Oktay Anar |İletişim yayınları

Ölümcül Kimlikler‘ | Amin Maalouf |Yapı Kredi Yayınları

3 Responses to Kitaplık

  1. Anonim diyor ki:

    sadık hidayet nerde

  2. Ömer Dgn diyor ki:

    Ne hazindir ki Sadık Hidayet ile ilgili henüz bir şey paylaşmış değilim blogta. En kısa zamanda bu eksikliği telafi etmeye çalışacağım…

  3. Dogania diyor ki:

    Sadık Hidayet’ten Hidayetname eklendi. Hemi de kitaplığın en üst kısmına…

Çay içer miyiz!!!!!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: