Kata Şerî Se Bikerî (Nereye Gideyim Ne Yapayım)


Bu her zaman dinlediğimde çok etkilendiğim bir Kürtçe(Zazakî) şarkıdır. Sözleri ile bir aşk şarkısı olmasına rağmen genellikle devrimci gruplar ve şarkıcılar tarafından seslendirildiği için bir devrim marşı gibi algılanıyor.

En bilineni ve bence en güzel yorumlanmışı;

Grup Özgürlük Türküsü:

Çoğu kişi onu sadece Grup Özgürlük Türküsü’nün tek albümü olan ‘Gününü Umuda Ayarla”da yer alan Kürtçe(Zazaki) bir parça olarak biliyor. Halbuki bu güzel parça daha sonra bir çok genç Kürt(Zaza) sanatçı tarafından tekrar tekrar seslendirildi.

Musa Baki

Çime mi kor bîyene    (Gözlerim kör olsaydı)
Rîye to nêdîyene        (Yüzünü görmeseydim)
Na koyê ma ware ma  (Bu dağımız ve yaylamız)
Mezela mi biyene     (Mezarım olsaydı)

Kadir Güneş

Kata şerî se bikerî  (Nereye gideyim, ne edeyim)
To xo vîr ra bikerî   (Seni unutayım)
To min vîr ra nêsona  (Seni unutamıyorum)
Ez çayê înkar kerî   (Niye inkâr edeyim)

Volkan Yagan

Cayîlam’ kata sona  (Bilmezim nereye gidiyorsun)
Mi teyna caverdana  (Beni yalnız bırakıp)
Mi tora va ke meso   (Ben dedim gitme diye)
Sona manena teyna  (Gider kalırsın yalnız)

Hasan Ali:

Çay içer miyiz!!!!!