Persepolis (2007) – Marjane Satrapi


Çoğu forma ‘en sevdiğim film’ diye adını not düştüğüm film. Burada kendisinden hiç bahsetmemişim. Şimdi nasıl bahsetsem ki bilemedim.  Bence şöyle bir paragraf tanıtım geçeyim, sonra gidip filmi bir daha izleyelim. Filmin tamamına youtube’dan ulaşabilirsiniz. link vereceğim ama muhtemelen kısa bir süre sonra o link kırılmış olacak. Çünkü Persepolis filminin dağıtımını yapan firma epey bir hassas, gözlerinden kaçmaz.

Persepolis;

İran devrimi zamanında küçük bir kızın başından geçen olayların küçük kızın gözünden anlatıldığı harika bir animasyon. Resimlemesini Marjane Satrapi’nin yaptığı bu film bir benzeri yapıl(a)mayacak bir eserdir. Şu anki İran rejimi yıkılsa bile aynı lezzetle izlenmeye devam edilecektiir. Fimden aklımda kalan en güzel ses; küçük Marjan’ın Fransızca ‘Abalu Şah! Abalu Şah.!’ haykırışlarıydı. Doğru yazdım mı bilmiyorum ama hafızama kazılan ses oydu. Abalu!…

Filmin tamamı İngilizce alt yazısıyla şu adreste duruyordu:

http://www.youtube.com/watch?v=af0_JEKUEh4

Bu filmin aynı zamanda bir kitabı var. Aslında şöyle demeliydim, bu kitabın aynı zamanda bir de filmi çekildi. Ama kendim daha kitabını okumadığım için kaynattım. Her neyse filmden şöyle bir sahneyle burada bitireyim yazıyı.

persepolis

One Response to Persepolis (2007) – Marjane Satrapi

  1. Geri bildirim: Persepolis: Bir Kadının Gözünden İran Devrimi • theMagger

Çay içer miyiz!!!!!