Ödleğin Teki Olmasaydım


Hani bayıldığım bir yazar var.

Sana bahsetmemiş de olabilirim.

Etgar Keret.

Bir İsrail’li. Bir Yahudi.

Öteki birçoğu gibi. Kafka gibi.

İşte o yazara arada sırada bayılıyorum.

Kısa öyküler yazar. Birkaç cümleye destansı bir aşkı sığdırır. Aynı zamanda birkaç satırda intiharın kıyısında bir yürüyeşe de çıkartır.

Genellike dışarda, şurda burda okuyorum. Bazı öykülerini 5-10 kez okuduğum da olmuştur. En son yine bir öyküsünü okurken aşağıdaki satırlar geçti. Kafamı kitaptan kaldırdım. Bir Uzakdoğu ülkesinde, trendeyim. Ray sesleri var sadece. Bir de insana intiharı hatırlatan çekik gözlü insanlar.

Hiçbir şeyin anlamı yok, hiçbir şeyin. Bilirsin, bazen bir yere gidersin ve kendine, neden buradayım, diye sorarsın. Ben sürekli böyle hissediyorum. Bir an önce gitmek istiyorum. Bulunduğum yerden başka bir yere. Hiç bitmiyor. Yemin ediyorum, ödleğin teki olmasaydım kendimi çoktan öldürmüştüm. 

dennis_freeze_frame_3

Ön Elemelerin Gerçek Galibi, “Buzdolabının Üstündeki Kız”

Hakkında Alîbeg Shaqaqi
Yek-du-se

Çay içer miyiz!!!!!

