Sezen Aksu – Kavaklar (Metin Altıok)


 Temmuz’da gidenlerden; Metin Altıok.  Sezen Aksu söylüyor Metin Altıok’un ‘Ah Kavaklar’ dizelerini mırıldanıyoruz şimdi…

 

Bedenim üşür, yüreğim sızlar.
Ah kavaklar, kavaklar…

Beni hoyrat bir makasla
Eski bir fotoğraftan oydular.

Orada kaldı yanağımın yarısı,
Kendini boşlukla tamamlar.

Omzumda bir kesik el,
Ki durmadan kanar.

Ah kavaklar, kavaklar…
Acı düştü peşime ardımdan ıslık çalar.

twitter.com/cinorek

Hakkında Alîbeg Shaqaqi
Yek-du-se

15 Responses to Sezen Aksu – Kavaklar (Metin Altıok)

  1. Dogania diyor ki:

    “toprağın da vardır bir kişiliği
    her insanın nasıl bir iklimi varsa
    bir toprağı anlatmak değil mi ki,
    bir insanı anlatmaktır biraz da ”
    | metin altıok

  2. Dogania diyor ki:

    “insan usul usul ölmek için gelir dünyaya.
    başlar her gün biraz daha insan olmaya.
    ve ölürken usul usul ne tuhaf;
    aşık olur, kedi besler, isim verir eşyaya.”
    |metin altıok

  3. Dogania diyor ki:

    “benim bu dünyada bir yerim olmadı,
    kuytu gövdemi saymazsak eğer.
    gövdem ki varla yok arası,
    hem varlığa, hem yokluğa değer.
    ama yüreğim hiç solmadı”
    |metin altıok

  4. Dogania diyor ki:

    “gördüm yaşarken vadesiz ölümümü.

    ördüm de ilmek ilmek sırtıma giyemedim ömrümü”
    |metin altıok

  5. Dogania diyor ki:

    “bağırsam neye yarar, nasılsa duymazlar
    ben bir kömür ocağının onulmaz göçüğüyüm;
    içimde cesetler ve daha ölmemişler var.”
    |metin altıok

  6. Dogania diyor ki:

    “…
    ve bırakıp gittiğinde
    bir küçük boşluk kalsın
    alnını dayadığın yerde
    bir yalnızlık işareti
    işleyen ta içime.”
    |metin altıok

  7. Dogania diyor ki:

    “yara idim sağaldım bir metelik izim kaldı
    yüreğime tünel kazan gün görmemiş gizim kaldı
    yangınımı yağmalayıp yeller aldı götürdü
    dünya malı sizin ama sevdalar hep bizim kaldı .”
    |metin altıok

  8. Dogania diyor ki:

    “ama görmek istedim;
    kanın tuzlu suda
    zambak gibi açıldığını,
    işlenmemiş
    cinayetimdir bu benim.”
    |metin altıok

  9. Dogania diyor ki:

    “durmadan avuçlarım terliyor,
    inildiyor ardımdan
    girdiğim çıktığım kapılar.
    trenim gecikmeli, yüreğim bungun,
    bir bir uzaklaşıyor sevdiğim insanlar.
    ne zaman bir dosta gitsem,
    evde yoklar.”
    |metin altıok

  10. Dogania diyor ki:

    ”dolanıp duruyorum ortalıkta.
    kedim hımbıl, yaprak döküyor çiçeğim,
    rakım bir türlü beyazlaşmıyor.
    anahtarım güç dönüyor kilidinde,
    nemli aldığım sigaralar.
    ne zaman bir dosta gitsem
    evde yoklar.”
    |metin altıok

  11. Dogania diyor ki:

    ”kimi zaman çocuğum,
    bir müzik kutusu başucumda
    ve ayımın gözleri saydam.
    kimi zaman gardayım
    yanımda bavulum, yılgın ve ihtiyar.
    ne zaman bir dosta gitsem,
    evde yoklar.”
    |metin altıok

  12. Dogania diyor ki:

    ”bekliyorum bir kapının önünde,
    cebimde yazılmamış bir mektupla.
    bana karşı ben vardım
    çaldığım kapıların ardında,
    ben açtım, ben girdim
    selamlaştık ilk defa.”
    |metin altıok

  13. Dogania diyor ki:

    “yeni çekilmiş bir dişin
    yadırganan boşluğu
    dilimin ucunda ismin.
    somunu yitik bir vida
    düştü düşecek yüreğim.
    bir an önce gel buraya
    karpuz, kavun yiyelim.”
    |metin altıok

  14. Dogania diyor ki:

    “bu yaşa geldim içimde bir çocuk hâlâ
    sevgiler bekliyor sürekli senden.”
    |metin altıok

  15. Dogania diyor ki:

    ”yarına var mısın söyle?
    doğacak çocuğa, çığlığa, ishak kuşuna,
    rüzgarın savurduğu tohuma,
    kavağın pamuğuna var mısın,
    bir ağacın kavına,
    deri değiştirmesine yılanın,
    kozadan çıkan kelebeğe,
    hatmiye, atkestanesine?
    hadi gel öyleyse ölümden konuşalım.
    belki de tümüyle aykırıdır gerçeğe,
    ama ne olursa olsun biz yine
    ölümden konuşalım seninle”
    |metin altıok

Çay içer miyiz!!!!!

