İran Seçimleri ve ‘Sar Omad Zemestan’


Sessiz sedasız bir İran seçimi geçti. Reformist aday Rohani toplam oyların %50’den fazlasını alarak ilk turdan seçilmeyi başardı. Halbuki önceki seçim pek gündem olmuştu Türkiye’de ve tüm dünyada. Reformcu cephe önceki seçimde hile yapıldığını düşünerek sokaklara çıkmıştı. Halbuki şimdi çoğu kişi sadece zaferi kutlamak için sokakta. Bir de renkler değişti; geçen sefer protesto-isyanın rengi yeşilken, bu sefer zafer-kutlamaların rengi mor.
idvsBxqNfVhY
Amacım İran siyasetinden bahsetmek değil, sadece bir güzel şarkı dinletmek istiyorum size. Onun için bir bahane arıyordum..Bir önceki İran seçimlerinden sonra yükselen özgürlük hareketinin simgeleştirdiği muhteşem şarkı bu, komşunun çav bellası.:
Sar Omad Zemestan (Başımıza Kış Geldi)
1979 yilinda iran devrimi zamaninda bir marksist grup olan Fedayien Khalgh‘in populer hale getirdigi devrim sarkisi.. Muziği aslında eski bir Ermeni aşk şarkına ait ama Farsça sözler daha sonra yazılmış… Çok kişi tarafından söylenmiş, birçoğu da pek hoş olmuş… Aşağıda Türkçe çeviri sözlerini de okuduktan sonra müziği dinleyebilirsiniz. Bu arada çeviriyi ben yapmadım, bir ekşisözlük’ten bir arkadaşım benden önce uğraşmıştı onunkini kullanayım dedim. Sağolsun….

Kış bitti.. Bahar geldi..
Güneş bir kırmızı çiçek gibi yine doğdu
Gece kaçtı..

Dağlar lalelerle kaplandı..
Yaşıyor laleler..
Dağlara gün ışığı ekiyorlar..
Çiçek çiçek.. çiçek çiçek..

Onun kalbi dağlarda atıyor..
Ekmek ve çiçekler getiriyor ve koruyacak..

Kalbinde bir yıldız ormanı taşıyor..
Dudaklarına bir ışık tebessümü..
Kalbi coşkunun alevleriyle dolu..
Sesi bahar, hatirasi isik ormaninda bir geyik gibi..

Buyurun şimdi müziğimizi dinleyelim. ——————-

Beni bu şarkıyla ilk tanıştıran Banu ya da özel teşekkürler…

twitter.com/cinorek

Hakkında Alîbeg Shaqaqi
Yek-du-se

2 Responses to İran Seçimleri ve ‘Sar Omad Zemestan’

  1. shahrebanoo diyor ki:

    İkinci videonun başında şöyle söylüyor Khatemi;
    nazdike ghorube aftab ast, va man sobh ra doost daram
    (“Karanlığa yaklaşıyoruz (ülkenin karanlık durumunu ifade ediyor) ve ben her zaman sabahı severim.”)

    2009 yılındaki seçimlerde Khatemi aday olacaktı ama onun yerine çıktı ve tüm destekçilere Mir Hussain Mosawi’nin kazanması için adaylıktan çekildiğini söyledi.
    O hayatımda tanıdığım en bilge, kibar, akıllı ve saygın politikacılardan biri.
    Ben teşekkür ederim…

  2. Dogania diyor ki:

    nazdike ghorube aftab ast, va man sobh ra doost daram
    ‘güneşin batışı yakındır ve ben sabahları seviyorum’
    dikkat etmemiştim, bu çok hoşmuş banu.

Çay içer miyiz!!!!!

