Clockwork Orange (1971) – Stanley Kubrick


‘Şiddete meyyalim vallahi dertten'(*)

Ne güzel de gitti bu film için.

A-Clockwork-Orange-5168_1

Bu filmde eksik bir şeyler var mı diye uzun bir zamandır düşünüyorum, ama kendimi ukala yapabileceğim bir tespite varamadım henüz.

Belki şunu biraz eleştirebilirim:

Filmde biraz ‘eden bulur’ mesajı mı var… Neyse filme kulp bulmaya çalışmayalım. Film dünya sinema tarihinin yapı taşlarından biridir.

Bir kaç tane de şöyle bukle verelim size tam olsun gayri:

# boktan bir dünya çünkü ne düzen var ne de yasa!

# boktan bir dünya çünkü gençler yaşlıları eziyor.

# iyilik seçilebilen bir şeydir. seçme yetisi olmayan birine insan denmemelidir.

#koyunlar, diyordum. gerçek bir lider hep bilir ne zaman altındakilere cömert olması gerektiğini…

#sihir değil, küçük alex. çalışma çağında olanlar için bir iş’cik; polis olmak….

#hastaneden yeni geldim, kurbanın ölmüş…

Bu arada Stanley Kubrick için şöyle bir filmography animasyonu yapılmış… Ben beğendim.. İzlemezsen hatırım kalır.:

http://vimeo.com/61240065

twitter.com/cinorek

——–

(*) Murat Menteş’in ikilemdeki şair Onur Ünlü için vaz ettiği deyiş….

Hakkında Alîbeg Shaqaqi
Yek-du-se

One Response to Clockwork Orange (1971) – Stanley Kubrick

  1. Mohajeer diyor ki:

    çok oldu izleyeli şöyle ergenius bir not tutmuştum bu filme:
    Bu tarz filmlere yeni başladım.Ama insanın beynini baya durağanlaştırıyor.Neler oluyor.Çöküntüler.Anlamsızlık…Çatlak tipler,işe yaramaz insanlar ve en sonunda hükümetlerin bunlara çözümü:Hayvansal Yöntemler.İvan Pavlov’un köpeğine yaptığı gibi.

Çay içer miyiz!!!!!

