Her Çocuk Özeldir (2007) – Aamir Khan


Sevgili okur.

Epey zamandır filmlerden bahsetmiyoruz. Bugün biraz film konuşalım.

Arada çokça film izledim. Bilmem hangisini konuşsak…

Aamir Khan’dan bahsedelim. Böylece Hint Sinamsına Bolywood’a giriş yapmış oluruz.

Öncelikle şunu söyleyeyim, Hint Sinemasını sevmiyorum. Çok oynak geliyor bana. İki sahne film sonra Hindi müzik eşliğinde Hindi oyun… Ama arada bazı filmlerini de izlemek gerekiyor. Demem şudur ki kanımca Hint Sinemasına rastgele dalmamak lazımdır. Adres bilip gitmek gerekir.

Biz bugün Aamir Khan adresini takip edip Bolywood’a gideceğiz.

Amir Khan, Hindistan Müslümanlarından bir yönetmen, yapımcı ve de oyuncudur. Genç yaşına rağmen bir çok filme imza atmış. Ben Türkiye’de 3 Idiots (3 Serseri-2009) filmi ile daha çok tanındığını bilmeme rağmen, bugün ondan önceki bir filminden bahsedeceğim:

EVERY CHILD IS SPECIAL

2007 yapımı filmin orijinal ismi; Taare Zameen Par ve Türkçesi; ‘Her Çocuk Özeldir’

Bu her iki filminde de Hindistan’ın eğitim sistemini eleştiriyor. Daha doğrusu tüm dünyanın eğitim sistemini yeriyor. Türkiye’ninkinin ağzını burnunu kırıyor…

Taare Zameen Par filmi bir ilk okul öğrencisine odaklanıyor. Eğitim sisteminin onu nasıl hazırladığı kalıplara sokmaya çalıştığını anlatıyor… Dramatik bir hikaye…

İzlerken kendi korkularıma gittim. Eğitim sistemimizin bize sunduğu korkulara. Yıllar önce hissettiğim, ÖSS sınavını kazanamama korkusunu hissettim. Üniversiteyi kazandıktan sonra, Proficiency sınavı ile İngilizcemi ispatlıyamama korkusunu hissettim. Böylece yıllarca hayalini kurduğum bölümüme başlamama korkusunu hissettim… Bu korkular devam eder.

Ama en kötü korku o ilkokuldaki korkudur. Karşı koyma yaşında olmadığın için okul-aile-toplum bütününden oluşan sistem yiyip bitirir seni.  Şayet sistemin aptalca kurallarını sorgularsan o yaşta, allak bullak olursun ve kimse parçanı toplayamaz. Düşünsenize, bir çocuk; ‘Ben okula gitmek istemiyorum, resim yapmak istiyorum’ derse ne dersiniz. Sistemin aptallıklarına bir süreliğine katlanmasını mı telkin edersiniz. ‘Üniversitede istediğini yaparsın’, mı dersiniz. 4+4+4 bu 12 yıl ediyor. O vakit ne çocuk kalıyor ne de içindeki o resim yapma isteği.

Bu filmde, resim yapmak isteyen o çocuk bir öğretmene –ki bu Aamir Khan’ın kendisinin canlanırdığı karakterdir- rast gelir de kurtulur. Ya diğerleri. Haydi herkes ÖSS. Pardon ismi değişmişti değil mi.

Haydi herkes YGS’ye…

Bu arada filmde o Hint dansları var diye beni iğnelemeyin. Aamir Khan’ın filmlerinde çok ayarında oluyor o oynaklık.

Bir sonraki yazıda da All is Welllll! ‘den bahsederiz…

Bu filmi izleyip de Bolywood fanatiği olma değerli okur. Daha başka ülkelerin sinemaları var; İran, Kore, Vietnam…

Bu arada filmi izledikten sonra aşağıda resim sizde güzel bir coşku oluşturacaktır.

Şimdilik filmi izleyenler aşağı birer yorum atsın bakim. Sonra da Allahaısmarladık deyim, ben size.

Ömer Dgn

Twitter: twitter.com/cinorek

11 Responses to Her Çocuk Özeldir (2007) – Aamir Khan

  1. Anonim diyor ki:

    süperbir film aamir khan çok yakışıklı bayıldım tabi hem filme hem de aamir khana :)

  2. Cinorek diyor ki:

    Aamir Khan’a ilanı aşk edecek çok kişi var galiba:)

  3. ipek diyor ki:

    Filmden gerçekten çok duygulandım. Sosyal niteliklere sahip kaliteli bir film. Filmin 2.5 saat olmasına rağmen verdiği mesaj o kadar çok ki… Aamir Khan aynı anda bir çok şeyi eleştirmiş ve lafı gediğine oturturmuş. Filmin analizi yapıldığında aslında sadece eğitimi değil aileleride eleştirildiği görülmektedir. Ailenin çocuk üzerinde yaptığı baskıyıda iğnelemeden geçmemiş çokta iyi yapmış. Çocuklar ailenin yansıyan aynasıdır. Sen çocuğunu nasıl yetiştirirsen çocuğunda öyle olur. O yüzden elmas işler gibi işlemek gerekir çocukları. filmde çocuk başaramadıkça babasının yaptığı hakaretlere karşılık olarak ada örneği vermesi çok hoşuma gitti. Eee ne demiş atalarımız bir şeyi 40 defa dersen olurmuş.Her çocuk özeldir. Unutulmamalıdır ki bugünün çocukları yarınınlarımızdır. Aamir Khanı tebrik ediyorum emeğe geçen herkesten Allah razı olsun esen kalın…

  4. Ömer Dgn diyor ki:

    All I need… All I need… All I need; to be free……

  5. Geri bildirim: Blogta 2012 Yılı « Cinorek

  6. Figen diyor ki:

    Aamir Khan’ın yaptığı her film birbirinden mükemmel ve anlamlı. Hissederek ve tüm duygularıyla,içtenliğiyle oynuyor. Ve onun sayesındede eminim ki Hint filmlerine karşı tüm önyargılarda silinmiştir.

  7. Anonim diyor ki:

    çok güzel ve duygusal bir film benimde öyle biröğretmenim olsun isterdim

  8. ben bu filmi izlediğim zaman kendimi görüyorum ama aamir khan gibi bize yardım eden yok ancak ALLAH’tan başka ve ne zaman izlesem de hiç sıkılmıyorum ve kendimi salak gibi hissediyorum çünkü şimdiye kadar izlediklerimiz nelerdi hiçbiri bu film gibi beni etkilememişti

  9. aynur diyor ki:

    harikaydı bir kaç defa izledim herkesede tavsiye ediyorum

  10. Anonim diyor ki:

    ş98lyoıç.ıt

  11. Anonim diyor ki:

    ben de bir disleksiyim terapi aldğım piskolok önerdi bana izlerken ağlaya ağlaya öldüm çünkü film benim hayatımı anlatıyodu

Çay içer miyiz!!!!!

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 2.379 takipçiye katılın

